Соборна з заборонами: які зміни для руху транспорту готують на головній вулиці Вінниці (Фото)

Популярні статті

Проблема трафіку транспорту на центральній вулиці Вінниці не нова. Заборони і намагання звільнити Соборну від проїзду приватних авто, які значно гальмують рух громадського транспорту, розпочалися ще до великої війни, але цьогоріч до вирішення проблеми повернулися з новою рішучістю. Перші кроки амбітних змін вже здійснили. 

Про розвиток нової концепції дорожнього руху на вулиці Соборній стало відомо на початку весни. Головним пріоритетом у ній визнали громадський транспорт, а також піше пересування та проїзд велосипедами. Залученні експерти дійшли висновку, що без обмеження транзитного руху через Соборну створити ефективну транспортну систему неможливо. Аналіз виконувала команда "ORESUND: транспортні рішення" в тісній співпраці з комунальним підприємством “Агенція просторового розвитку”, муніципалітетом Карлсруе і групою німецьких та українських експертів.

Наприкінці червня на ділянці Соборної від вулиць Хлібної до Театральної провели роботи з відновлення бруківка, а по завершенню перенесли ближче одна до одної зупинки тролейбусів та трамваїв, а також облаштували виділену смугу руху для громадського транспорту. Виявляється – це одне з рішень нової концепції. Що пропонують виконати далі? 

4 липня у "Агенції просторового розвитку" опублікували майбутнє бачення змін на Соборній в межах згаданого проєкту "Підвищення якості та ефективності міського громадського транспорту в центрі м. Вінниця/Україна". Серед них, зокрема, передбачено:

  • Реорганізацію вузла зупинок на вул. Театральна — розміщення трамвайних і тролейбусних у безпосередній близькості одна до одної.
  • Запровадження виділених смуг для громадського транспорту на центральному мосту — з метою пришвидшення руху трамваїв, тролейбусів і автобусів.
  • Виділення трамвайних колій на вул. Соборна — щоб забезпечити безперешкодний рух трамваїв у центральній частині міста.
  • Обмеження лівих поворотів на вул. Соборна — для зменшення кількості перетинів трамвайних колій, підвищення безпеки та зменшення затримок руху громадського транспорту.
  • Реорганізацію вузлів зупинок громадського транспорту на вул. Оводова та біля вул. Мури — для покращення доступу до головних точок тяжіння в центрі та більш зручного і компактного розміщення трамвайних і тролейбусних зупинок.
  • Організацію нового пішохідного переходу на перехресті Соборна–Магістратська — для покращення доступності та безпеки пересування пішки.

Більш довгострокові рішення, які були запропоновані в рамках проєкту, передбачають встановлення нових світлофорних об’єктів, зокрема на перехрестях вулиць Соборна з вулицями Театральна та Оводова та зміну напрямів одностороннього руху на окремих вулицях. А також обмеження транзитного руху через вулицю Соборну на ділянці від Калічанської площі до Хлібної (в східному напрямку) та від центрального мосту до вулиці Визволення (в західному напрямку).

Розробку концепції фінансувало Федеральне Міністерство економічного співробітництва та розвитку Німеччини (BMZ).

Нагадаємо, у травні ліві повороти заборонили на частині Хмельницького шосе. На такий крок пішли заради пришвидшення трафіку та зменшення багатокілометрових заторів.

Читайте новини у нашому Telegram-каналі: https://t.me/vinbazar_fast

Про місто